인터엑티브 메트로놈과 골프

Terry M. Libkuman and Hajime Otani 테리 M. Libkuman와 하지메 오타니
Department of Psychology 심리학과
Central Michigan University 센트럴 미시간 대학
Mt. MT. Pleasant, MI 플레즌트, MI

Abstract 추상

The present experiment investigated the influence of training in timing on the accuracy of performance in golf. 현재의 실험은 골프에서 성능의 정확성에 타이밍에서 훈련의 영향을 조사 하였다. During pre- and post-testing, forty-one participants hit golf balls with four different clubs in a golf course simulator. 동안 사전 및 사후 테스트, 마흔한 참가자들은 골프 코스 시뮬레이터 네 개의 다른 클럽과 골프공을 누르십시오. The dependent measure was the distance in feet the ball was from the pin. 부양 법안은 공이 핀에서왔다 피트의 거리되었다. Between the pre- and post-test, participants in the experimental condition received 10 hours of training in timing using a metronome. 실험 조건에서 사전 및 사후 테스트 참가자 사이의 메트로놈을 사용하여 타이밍 교육 10 시간을 받았다. The participants in the control condition read literature about how to improve their golf swing. 컨트롤 상태에서 참가자들은 골프 스윙을 개선하는 방법에 대한 문헌을 참조하십시오. The results indicated that the experimental participants significantly improved their accuracy relative to the control participants. 결과는 실험 참가자들이 크게 제어 참가자에 비해 자신의 정확도를 향상 지적했다.

Introduction 소개

Cochran and Stobbs (1968) attempted to simplify the complexity of golf swing by postulating a double pendulum model. 코크란 및 스톱스 (1968)는 이중 진자 모델을 postulating하여 골프 스윙의 복잡성을 단순화하려했습니다. The model is a two lever system in which the levers rotate about a fixed pivot. 모델은 레버가 고정 피봇에 대해 회전하는 두 개의 레버 시스템입니다. The fixed point is between the golfer's shoulders. 고정 소수점 (fixed point)은 골퍼의 어깨 사이입니다. The one lever corresponds to the arms and shoulders and the other lever corresponds to the wrists. 하나의 레버는 무기와 어깨에 해당하고 다른 레버 손목에 해당합니다. A fundamental assumption of this model is that in order for the levers to work effectively, it is essential that the levers be timed . 이 모델의 기본 가정은 효과적으로 작동 레버 위해서, 그것은 레버를 초과하는 것이 필수적이라는 것입니다. Jagacinski, Greenberg, and Liao (1997) referred to timing as those forces that are applied to the golf club during the swing. Jagacinski, 그린버그, 그리고 리아오 (1997)는 스윙시 골프 클럽에 적용됩니다 그 세력으로 타이밍 함. We assumed that the proper timing of the levers in this complicated skill, particularly at the expert level (Ericsson, 1996; Ericsson & Lehmann, 1996) requires extensive and effortful practice before it becomes automatic. (; 에릭슨 & 레만, 1996 에릭슨, 1996)이 자동으로되기 전에 광범위하고 effortful 연습을 필요로 우리는 특히 전문적인 수준에서이 복잡한 기술에 레버의 적절한시기가 있다고 가정.

Given the enormous importance that is attached to timing (as well as the components of timing, ie, rhythm and tempo) by instructors (eg, Leadbetter, 1990, 1993) and golfers (eg, Nicklaus, 1974; Watson, 1998), it is surprising to find little empirical literature concerning the timing properties of the golf swing . (예 : 니클 1974 년, 왓슨, 1998) 강사 (예 : 레드 버터, 1990, 1993)과 골퍼의 타이밍 (뿐만 아니라 타이밍, 즉 리듬과 박자의 구성 요소)에 첨부되어 거대한 중요성을 감안할 때, 그것 골프 스윙의 타이밍 특성에 관한 약간의 경험적 문헌을 찾는 놀라운 것입니다. The present experiment examined this aspect of the golf swing. 현재의 실험은 골프 스윙의 측면을 조사. In particular, we asked whether extensive training in timing would improve performance accuracy. 특히, 우리는 타이밍에 광범위한 훈련 성능의 정확성을 향상시킬 것인가 물었다. We choose accuracy over distance as the major dependent measure because even though distance is an important determinant of performance (Cockron & Stobbs, 1968), greens in regulation (an index of accuracy) accounts for more of the variance in golf scores than any other single measure (Riccio, 1995). 우리는 주요 부양 조치로 거리 이상의 정확도를 선택할 수 있기 때문에 거리 조절에 녹색 (정확성 색인) 다른 하나 이상의 골프 점수의 차이의 더 많은 계정 성능의 중요한 결정자 (Cockron & 스톱스 1968 년)에도 불구하고 측정 (리치오, 1995). The design of our study was relatively simple. 우리 연구의 설계는 비교적 간단했습니다. First, all participants were pre-tested using accuracy as the measure of golf performance. 첫째, 모든 참가자 골프 성능의 측정으로 사전 테스트를 사용하여 정확성을했다. Second, the participants were then randomly assigned to the experimental or control conditions. 둘째, 참가자가 다음 무작위 실험이나 제어 조건에 할당되었습니다. The experimental group received about 10 hours of training on timing using a metronome whereas the control group read golf instruction literature. 실험 그룹은 통제 그룹 읽기 골프 교육 문학 반면 메트로놈을 사용하여 타이밍에 대한 교육 10 시간을 받았다. Third, after five weeks, both groups were post-tested using the same procedure and measure that was used in the pre-test measure. 셋째, 다섯 주 후 두 그룹은 사전 테스트 측정에 사용된 것과 동일한 절차 및 조치를 사용하여 사후 테스트되었습니다. We hypothesized that training in timing would improve accuracy. 우리는 타이밍에 훈련 정확성을 향상시키는 것이 가상.

The more important consideration in the design of the study was the timing parameter. 연구의 설계에 더 중요한 고려 사항은 타이밍 매개 변수를했습니다. Unfortunately because there are no known empirical studies that experimentally test for the effects of timing on golf, and also little, if any, theoretical guidance, we had to set the timing parameter largely based on experience and intuition. 실험적으로, 어떠한 경우에도 약간의 이론적인지도를 골프에 대한 타이밍의 효과에 대한 테스트 및 알려진 경험적 연구가 없다 불행히도 있기 때문에, 우리는 주로 경험과 직관을 바탕으로 타이밍 매개 변수를 설정했다. We fixed the value at a relatively slow pace of 54 bpm for all of the motor tasks across all of the training sessions. 우리는 교육 세션의 모든 걸쳐 모터 작업의 모든에 대해 54 BPM의 비교적 느린 속도의 가치를 고정.

Method 방법

Participants 참가자

Participants were recruited via advertisements that were posted in local golf retail shops, driving ranges, and pro shops of area country clubs. 참가자는 현지 골프 소매 상점, 운전 범위, 지역 국가 클럽 프로 상점에 게시되었습니다 광고를 통해 모집했다. In order to qualify for participation individuals had to be 25 years of age or older and possess at least a basic skill level in golf. 참여하는 개인은 25 세 이상이어야하고 골프 최소한 기본적인 기술 수준을 보유했다 자격하기 위해서는. The first 50 individuals who met the above requirements were selected and randomly assigned to the two conditions with the restriction that each condition contained 25 participants. 위의 자격 요건을 충족 첫 50 개인이 선택하고 무작위로 각각의 조건 25 참가자를 포함한 그 제한과 함께 두 가지 조건에 할당되었습니다. Of the 50 participants who started the study, nine failed to complete it. 연구 시작 50 참가자의 아홉 그것을 완료하지 못했습니다. The sample of participants who completed the study consisted of 6 females and 35 males that ranged in age between 25 and 61 years ( M = 37, SD = 11.57). 연구를 완료 참가자의 샘플 6 암컷 25 61 세 사이의 시대에 원거리 35 남성 구성되어 (M = 37, SD는 = 11.57).

Apparatus 기구

Pre- and post- test accuracy was measured using a Full Swing golf Simulator tm (1995) located in an indoor 10' x 10' x 20' booth in a local retail golf shop. 사전 및 사후 검사의 정확도가 실내 열에있는 풀 스윙 골프 시뮬레이터 TM (1995) 'X 10'지역 소매 골프 상점에서 X 20 '부스를 사용하여 측정되었다. The indoor booth allowed for a controlled testing environment. 실내 부스는 통제된 테스트 환경에있었습니다. The Full Swing golf simulator allows the golfer to execute a full swing and to hit a golf ball onto a screen which contains a picture of a golf hole including the tee box, fairway and green with a pin and flag. 풀 스윙 골프 시뮬레이터는 골퍼는 전체 스윙을 실행하고 핀과 국기와 티 박스, 페어웨이와 그린을 포함한 골프 구멍의 사진이 들어있는 화면에 골프 공을 칠 수 있습니다. Based on a duel-tracking system that cycles in excess of 2 million infra-red beams per second, the simulator monitors ball flight within 1/10 of an inch. 주기가 초당 2,000,000 적외선 광선을 초과, 시뮬레이터는 인치 십분의 일 이내에 공 비행을 감시하는 결투 추적 시스템에 따라 달라집니다.

An Interactive Metronome TM (1997) was used to train and analyze the golfer's ability to match a variety of movements to a steady beat. 대화형 메트로놈 TM (1997)가 지속적으로 높을 움직임의 다양한 일치하는 골퍼의 능력을 훈련하고 분석하는 데 사용되었다. The Interactive Metronome includes a computer program (written in c++ for Windows 95/98) with peripherals, which include standard stereo headphones and a set of motion-sensing triggers. 인터랙티브 메트로놈은 컴퓨터 프로그램이 포함되어 있습니다 (C + +로 작성 Windows 95/98 용) 표준 스테레오 헤드폰 및 모션 감지 트리거의 집합을 포함 주변 기기와 함께. One trigger attaches to the participant's hand or foot via a Velcro TM strap. 하나의 트리거는 벨크로 스트랩 TM을 통해 참가자의 손이나 발이으로 연결됩니다. When the participant claps or pats a hand or steps with a foot, the attached trigger sends a signal to the program. 참가자 claps 또는 패츠 손이나 발에 단계, 첨부된 실행은 프로그램에 신호를 보냅니다. A second trigger is contained in a floor pad on which the participant steps or taps. 두 번째 트리거는 바닥 패드에 포함된 어떤 참가자 단계 또는 도청에. The computer program produces an auditory fixed reference beat that can be set at any number of beats per minute. 컴퓨터 프로그램은 분당 비트의 숫자로 설정할 수 있습니다 청각 고정 참조 비트를 생산하고 있습니다. Participants are required to complete various hand and foot exercises in synchrony with the beat. 참가자는 비트와 synchrony의 다양한 손, 발 운동을 완료해야합니다. The objective on the part of the participant is to move her/his limb at the same time as that set on the metronome. 참가자의 부품에 대한 목표는 메트로놈 그 설정과 동시에 그녀 / 그의 다리를 이동하는 것입니다.

The program immediately analyzes the timing relationship between the participant's movements and the beat to the nearest millisecond. 이 프로그램은 즉시 참가자의 움직임과 가장 가까운 밀리초로 비트 사이의 타이밍 관계를 분석합니다. The beat resonates in both ears. 비트 두 귀에 resonates. The movements include variations of clapping both hands together, hitting the right or left hand on the side of the leg, tapping both toes or heels on the footpad, or tapping the right or left toe or heel on the footpad. 움직임이 함께 양손을 박수 친다 다리의 측면에있는 오른쪽 또는 왼쪽을 치면, 노상 강도에 발가락이나 하이힐 모두를 도청하거나 노상 강도 오른쪽 또는 왼쪽 발가락이나 뒤꿈치를 감청의 변형을 포함합니다. The program provides feedback to the participant by transposing the timing information into three distinctively different sounds that indicate an early movement (ie, a movement that precedes the beat), a late movement (ie, a movement that follows the beat) and a movement which matches the beat within + or - 15 msec. 이 프로그램은 초기 운동 (즉, 비트 앞에 운동), 늦은 움직임 (즉, 박자를 따라 움직임)과 움직임을 나타내는 세 독특한 다른 소리에 타이밍 정보를 transposing하여 참가자에게 피드백을 제공 15 밀리초 - + 또는 내에서 비트 일치합니다. All of the experimental participants received their training in a room that contained five desktop computers arranged at the points of a pentagon. 실험 참가자들은 모두 국방부의 지점에 배치 오 데스크탑 컴퓨터를 포함한 공간에서 교육을 받았다.

Procedure 절차

Participants were randomly assigned to the two conditions prior to the pre-test. 참가자는 무작위 전에 미리 테스트하기 위해 두 가지 조건에 할당되었습니다. Each participant was scheduled for a one-hour appointment and instructed to bring his/her golf clubs. 각 참가자는 한 시간 약속을 예정하고 그 / 그녀의 골프 클럽을 가지고 지시했다. The pre-test consisted 15 shots each with the nine, seven, and five iron and the driver for a total of sixty shots. 사전 검사는 아홉, 일곱, 육십 촬영 총 다섯 철 및 드라이버와 15 발 각각 구성되어. There was a 1-minute rest period between each set of 15 shots. 15 발 각 세트 사이에 1 분 휴식 기간가 발생했습니다. Participants were instructed to aim for the pin and to proceed at their own pace. 참가자는 핀을 목표로 자신의 속도로 진행하도록 지시했다. The experimenter recorded each score (ie, the distance in feet from the pin). 실험자 각 점수를 (즉, 핀에서 ​​피트의 거리) 기록. The post-test was the same as the pre-test and occurred for both groups after the experimental participants had received their training. 사후 검사는 사전 검사와 같은되었고 실험 참가자들이 훈련을받은 후 두 그룹에 대한 발생했습니다.

The participants in the experimental group ( n = 20) received ten hours of metronome training. 실험 그룹의 참가자 (n은 = 20) 메트로놈 훈련의 10 시간 받았습니다. The training sessions began the day after the completion of the pre-test. 교육 세션은 사전 테스트 완료 다음날 시작되었습니다. The 50 minute training sessions were scheduled for the next 5 weeks. 50 분 트레이닝 세션은 향후 5 주 동안 예정했다. All of the experimental participants were tested in the same room that contained the five computer stations. 실험 참가자는 모두 다섯 컴퓨터 방송국 포함 동일한 방에 테스트되었습니다. An experimenter was present for all sessions. 실험자는 모든 세션에 선물되었다. The sensors were attached to the participant's hands or feet and the headphones were then placed on the head. 센서는 참가자의 손이나 발에 붙어 있었고, 헤드폰은 다음 머리에 놓여 있었다. The experimenter stressed the importance of using controlled, smooth (non-ballistic) motions in matching the movement to the beat of the metronome. 실험자는 메트로놈의 비트에 움직임을 일치의 제어, 부드러운 (비 탄도) 동작을 사용의 중요성을 강조했다. Furthermore, it was emphasized to the participants that they should not aim, think about, adjust one motions or listen to the guidance sounds but rather that they focus their attention on the metronome only and that whenever they got off beat to just focus their attention back onto the beat. 또한, 그것은 그들의 관심을 다시 집중하기 위해 그들이 때리고있어 때마다 그들이 목표로 생각 한 동작을 조정하거나 그들이 메트로놈만을하고 그들의주의를 집중되는 대신지도 소리를 들으며 아니라해야하는 참가자들에게 강조되었다 비트로.

The beat of the metronome was set at 54 bpm for all twelve sessions. 메트로놈의 박자는 모두 열두 세션 54 BPM에서 설정했습니다. The metronome training consisted of 10 hours of training (a total of 28025 beats) spread over the five-week period. 메트로놈 교육 5 주 기간에 걸쳐 교육 (28,025 비트의 합계)의 10 시간 구성되어. The movements included hand clapping (with the other hand or the side of the leg), toe, and heel tapping. 움직임이 손으로 박수 친다 (다른 손이나 다리의 측면과 함께), 발가락과 뒤꿈치의 도청이 포함되어 있습니다. Some of the tasks required a combination of movements, for example, tapping the hand against the leg on one beat and tapping the toe opposite to leg on the next beat. 작업 중 일부는 한 비트에있는 다리에 대한 손을 감청하고 다음 비트에 다리의 발가락 반대 도청 예를 들어, 움직임의 조합을 필요합니다. All of the tasks were completed with the participant in a comfortable standing position. 작업의 모든 쾌적한 서 위치에있는 참가자와 함께 완료되었습니다. There were no exercises that paralleled the motions in the golf swing. 골프 스윙의 동작 paralleled 아무 운동도 없었다. By incorporating variability in the movements that were required, we thought it would be more likely to generalize or transfer to another motor activity (Schmidt, 1988), that is, participants would become more sensitive to the timing properties necessary to execute the golf swing 필요했던 운동의 다양성을 통합함으로써, 우리는 그것이 일반화하거나, 참가자들이 골프 스윙을 실행하는 데 필요한 타이밍 속성에 더 민감한가 될 수있는 다른 운동 활동 (슈미트, 1988)로 전송하는 가능성이있을 거라고 생각

In order to determine whether timing performance improved over the 10 hours, experimental participants completed a 10 minute pre- (before training) and post-test (after training) on each of the movements that were used in the training sessions. 타이밍 성능이 10 시간 동안 향상 여부를 결정하기 위해, 실험 참가자들은 교육 세션에 사용되었던 움직임의 각 10 분 사전 (교육 전) 후 테스트 (훈련 후) 완료되었습니다. Two dependent measures were recorded during the pre- and post-tests and the training sessions: the number of milliseconds the participant deviated from on-target performance and the number of IARs (in-a-row) the participant completed for each task. 밀리초의 숫자는 참가자가 - 목표 성능에서 이탈하고 IARs의 수가 (- A - 연속) 참가자는 각 작업에 대한 완료 : 두 부양 조치는 사전 및 사후 검사 및 교육 세션 동안 기록되었다. F tests indicated that metronome training significantly reduced target deviation ( M pre = 68.74 msec, M post = 29.39 msec) and significantly increased the number of IARs ( M pre = 1.97 msec, M post = 3.74) F 테스트 메트로놈 훈련은 크게 대상 편차 (M = 68.74 밀리초 사전, M 게시 = 29.39 밀리초)을 감소하고 크게 IARs의 개수 (M = 1.97 밀리초 사전, M 게시물 = 3.74)을 증가 것을 지적

In contrast to the participants in the experimental group, the participants in the control group (n = 21) received a letter indicating that the attached 12 pages of golf tips were to be read at least once a day before the post-test. 실험 그룹의 참가자, 골프 팁 첨부된 12 페이지가 최소한 사후 검사 전 하루에 한 번 읽을 수 있다고 나타내는 편지를 받았다 (n은 = 21) 컨트롤 그룹에있는 참가자에게 대조적으로. The golf tips were taken from popular golf magazines and books. 골프 팁는 유명한 골프 잡지와 도서에서 찍은. The control participants were not contacted again until they were scheduled for the post-test. 그들은 사후 검사 예정되었습니다 때까지 제어 참가자 다시 연락되지 않았습니다.

Results 검색 결과

Accuracy was measured by the distance (in feet) between the pin and the ball's final resting place. 정확도는 핀과 공을의 마지막 휴식 공간 사이의 거리 (피트)에 의해 측정되었다. The scores were averaged over 15 trials for each club for each participant. 점수는 각 참가자에 대한 각 클럽 15 재판을 통해 평균되었습니다. Table 1 displays the mean accuracy as a function of club, treatment group, and test (pre and post). 표 1은 의미 클럽의 함수로 정확성, 치료 그룹 테스트 (사전 및 사후)을 표시합니다. A 2 (group: experimental and control) x 4 (club: nine iron, seven iron, five iron, and driver) x 2 (test: pre- and post-test) indicated that the main effect of club, F (3, 117) = 111.15, MSE = 855.56, p < .01, and the group x test interaction effect, F (1, 117) = 4.88, MSE = 855.56, p < .05, were significant. 2 (그룹 : 실험 및 제어) × 4 (클럽 : 9 철, 일곱 철 다섯 철, 드라이버) × 2 (검사 : 사전 및 사후 검사) 표시되는 클럽, F의 주요 효과 (3, 117)는 = 111.15은 MSE = 855.56, P <0.01, 그리고 그룹 X 테스트 상호 작용 효과, F (1, 117) = 4.88, MSE = 855.56, P <0.05은 상당한되었습니다. The main effect of group, F (1, 39) = 3.10, MSE = 17308.23, and test, F (1, 117) = 3.50, MSE = 855.56, approached significance ( p < .10). 그룹 F (1, 39) = 3.10, MSE = 17308.23, 테스트, F (1, 117) = 3.50, MSE = 855.56의 주요 효과 (P는 <0.10) 의미를 접근. Independent t -tests indicated that the treatment groups did not differ from each other on the pre-test, t (39) = 1.00. T - 테스트 독립은 치료 그룹 T (39) = 1.00, 사전 테스트에 서로 차이가 아니라고 지적했다. However, on the post-test, the experimental group was significantly more accurate than the control group, t (39) = 3.02. 그러나, 사후 검사에서 실험 집단은 통제 그룹 = 3.02 T (39)보다 훨씬 더 정확했다. Furthermore, paired-sample t -tests indicated that there was a significant increase in accuracy between the pre- and post-test for the experimental group, t (19) = 2.90 but not for the control group, t (20) < 1.00. 또한, 이점 - 샘플 T - 테스트 사이의 정확성에 상당한 증가가 있다고 지적 사전 및 실험 그룹, T (19) = 2.90가 아니라 컨트롤 그룹, T (20) <1.00에 대한 사후 검사.

Discussion 토론

The results indicate that training in timing improves accuracy and that the improvement in accuracy was consistent across golf clubs. 결과는 타이밍에 훈련 정확도의 개선이 골프 클럽에 걸쳐 일관성있는 것을 정확성을 향상시키고 있음을 나타냅니다. We think that the metronome training increased accuracy because the temporal properties of the golf swing were improved. 우리는 골프 스윙의 시간적 특성이 향상 되었기 때문에 메트로놈 훈련은 정확성을 증가 생각합니다. The problem is that we did not take direct measures of these properties and therefore, we can only speculate about the nature of the changes that may have occurred. 문제는 우리가이 속성의 직접적인 조치를 취해야하지 않았고 따라서, 우리는 발생했을 수있는 변경의 자연 현상에 대해 추측 수있다는 것입니다. However, a survey completed by the experimental participants three weeks after the post-test indicated that of the 16 individuals who returned the survey, 69% reported that the timing of their golf swing had improved. 그러나, 3 주 후 검사 후 실험 참가자 완료된 설문 조사는 설문 조사를 반환 16 개인의, 69 %는 자신의 골프 스윙의 타이밍이 향상했다고보고 지적했다. An alternative explanation is that the improvement was simply an artifact of demand characteristics. 대안적 설명이 개선 단순히 수요 특성의 유물이라고합니다. Participants in the control group were not asked to come to the laboratory to engage in activities that could possibly improve their golf swing. 컨트롤 그룹에있는 참가자는 가능한 자신의 골프 스윙을 향상시킬 수있는 활동에 종사하기 위해 실험실에 와서하도록 요청되지 않았습니다. It is, therefore, possible that the experimental group improved independent of the training. 그것은 실험 그룹 훈련의 독립적인 개선 것을 따라서, 가능합니다. It is difficult to rule out this possibility without further investigations in which other groups would be tested using other motor exercises. 그것은 다른 그룹이 다른 모터 연습을 사용하여 테스트 것입니다있는 추가 조사없이이 가능성을 배제하기 어렵습니다. It would also be useful to determine whether metronome training without any feedback would increase accuracy. 그것은 또한 어떤 피드백없이 메트로놈 훈련은 정확성을 증가 여부를 확인하는 도움이 될 것입니다. In other words, does merely engaging in the exercise lead to the improvement or does it require that the timing become more precise. 즉, 단지 개선에 운동 선두에 종사 않거나시기가 더 정확한 될 것을 그것을 필요로 않습니다. Although it is possible that these alternative explanations are correct, we are more inclined to believe that the improvement in accuracy had something to do with timing. 그것이 대안 설명이 정확한지 가능하지만, 우리는 정확성의 향상은 타이밍과 뭔가 관련이 있다고 믿고 더 많은 경향이 있습니다. It is a commonly reported experience that improvement in golf, as in any highly skilled behavior, requires extensive and effortful practice with feedback (Ericsson, 1996). 그것은 골프 개선, 어떤 숙련된 행동으로 의견을 광범위하고 effortful 연습 (에릭슨, 1996)를 필요 일반적으로보고 경험이다. We therefore doubt that the transient nature of demand characteristics or training without feedback can account for our results. 따라서 피드백없이 수요의 특성 또는 교육의 과도 자연의 결과에 대한 계정 수 있습니다 의심.

In summary, the present experiment indicated that training in timing improved accuracy in golf. 요약, 현재의 실험은 골프 타이밍 정확성 향상에 교육을 지적했다. Future research will be necessary to order further delineate the phenomenon and to develop a theory that can explain how the property of timing influences this complex motor activity. 미래 연구는 현상을 윤곽을 그리다 타이밍의 속성이 복합 운동 활동에 미치는 영향에 설명할 수 이론을 개발하기 더욱 주문에 필요합니다. However, it is important to note that this is the first experimental demonstration of the effectiveness of training in timing on a complex motor activity and that now there is evidence to indicate that using the metronome as a golf aid may improve one's performance in golf. 그러나,이 복잡한 모터 활동에 지금 골프 원조로 메트로놈을 사용하는 것이 골프 한의 성능을 향상시킬 수 있습니다 나타내는 증거가있다는 것을 타이밍 훈련의 효과의 첫 번째 실험 데모있다는 점에 유의하는 것이 중요합니다. We envision that the metronome could not only be used for overall training in timing but also to fine tune one's swing before and during competition. 우리는 메트로놈이 유일한 경쟁자 전에 중에 타이밍의 전반적인 교육뿐만 아니라 미세 조정하다 스윙하는 데 사용할 수없는 구상. Finally, we agree with Cochran and Stobbs (1968) that the terminology and concepts describing the temporal properties of the golf swing are elusive even though there is nothing more obvious that the gracefulness of a well timed golf swing. 마지막으로, 우리는 더 확실한 건 아무것도 없습니다에도 용어와 골프 스윙의 시간적 특성을 설명하는 개념이 어려운 것을 코크란 및 스톱스 (1968)에 동의하는 잘 초과 골프 스윙의 우아.

Authors Notes and Acknowledgments 작가 노트 및 감사의

Correspondence concerning this paper should be sent to Terry M. Libkuman ( terry.m.libkuman@cmich.edu), Department of Psychology, Central Michigan University, Mt. 이 문서에 관한 통신은 테리 M. Libkuman (전송해야 terry.m.libkuman @ cmich.edu), 심리학과, 센트럴 미시간 대학, MT. Pleasant, MI 48859. 플레즌트, MI 48859. Tel: (517) 774-6487, Fax (517) 774-2553. 전화 : (517) 774-6487, 팩스 (517) 774-2553.

This research was supported by Interactive Metronome? Orlando, FL. 이 연구는 대화형 메트로놈 ? 올랜도, FL에 의해 지원되었다. Interactive Metronome? is a registered trademark of Synaptec, LLC dba Interactive Metronome?, 500 Winderley Place, Suite 108, Maitland, Fl 32751. 대화형 메트로놈 ?은 Synaptec, LLC DBA 인터랙티브 메트로놈 ?, 500 Winderley 플레이스, 스위트 108 메이 틀 랜드, FL 32751의 등록 상표입니다. United States Patent #5, 529, 498 & 5, 743,744. 미국 특허 # 5, 529, 498 & 5, 743744. Web site: interactivemetronome.com. 웹 사이트 interactivemetronome.com.

References 참조

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